Met meer dan 65 procent van de volwassenen die sociale media gebruiken tegenwoordig is het een integraal onderdeel van het succes van uw kleine bedrijf om actief aanwezig te zijn op Facebook en Twitter. Hoewel sociale media een geweldige manier zijn om in contact te komen met pleitbezorgers van het merk, vragen veel eigenaren van kleine bedrijven zich af bij welke sociale netwerken ze zich moeten aansluiten. Om u te helpen beslissen waar u uw inspanningen op moet richten, hebben we een lijst samengesteld met de top vijf socialemediakanalen en gedecodeerd hoe ze u kunnen helpen uw bedrijf te laten groeien.
Nieuwsbrief
Facebook is het grootste social media platform met meer dan 1,1 miljard mensen die de site dagelijks gebruiken. Elk bedrijf zou een Facebook-merkpagina moeten hebben die fans kunnen volgen, gebruiken en raadplegen.
Hoe gebruik je Facebook als klein merk?
Facebook is de perfecte tool om u te helpen uw merkverhaal te vertellen. U kunt video’s, verhalen, links en updates plaatsen die helpen uw merk relevant te houden. Als u een breder publiek wilt bereiken, kunt u Facebook-advertenties ook gebruiken om leads vast te leggen.
Sjilpen
Twitter is een ander populair platform voor sociale media en heeft ongeveer 215 miljoen actieve gebruikers. De populariteit van Twitter is gericht op het overbrengen van uw boodschap in 140 tekens of minder, en is een geweldige manier om slim merkboodschappen te maken die aanslaan bij volgers.
Hoe gebruik je Twitter als een klein merk?
Kleine merken kunnen Twitter gebruiken om nieuws te brengen, foto’s en video’s te plaatsen, wedstrijden te organiseren, in contact te komen met fans, te adverteren en hun fanbase te laten groeien. Een andere populaire functie van Twitter is de hashtag. Merken kunnen meeliften op reeds populaire hashtags of hun eigen merkhashtags maken.
Eigenaren van kleine bedrijven moeten Pinterest zien als ’s werelds grootste prikbord; er zijn meer dan 70 miljoen Pinterest Gebruikers. Nadat je je Pinterest-profiel hebt ingesteld, kun je borden maken die het verhaal van je merk vertellen en aanslaan bij je volgers.
Hoe gebruik je Pinterest als klein merk?
Pinterest is gecentreerd rond het gebruik van afbeeldingen die betrekking hebben op uw merk. Wanneer je inhoud maakt en deelt, vergeet dan niet om een afbeelding van hoge kwaliteit voor Pinterest op te nemen. Dit maakt het voor jou en je volgers mogelijk om je content te delen op Pinterest en zal uiteindelijk leiden tot meer verkeer naar je website.
België
LinkedIn, een sociaal platform voor professionals, heeft meer dan 230 miljoen gebruikers. LinkedIn fungeert als een online cv waar u informatie over uzelf en uw bedrijf kunt plaatsen.
Hoe gebruik je LinkedIn voor je kleine bedrijf?
Veel kleine bedrijven zullen LinkedIn gebruiken als een manier om geloofwaardigheid op te bouwen. LinkedIn heeft een ingebouwde blogfunctie waarmee u bedrijfsinformatie kunt plaatsen en uzelf kunt versterken als een branche-expert. Als u in contact wilt komen met andere merken en professionals uit de branche, dan is LinkedIn iets voor u.
Inloggen
Met 1 miljard bezoekers per maand, YouTube is misschien wel het populairste videoplatform op de markt. Simpel gezegd, video is het meest consumeerbare type inhoud en een geweldige manier om uw merk te laten groeien.
Hoe gebruik je YouTube voor je kleine bedrijf?
Kleine bedrijven zouden YouTube moeten gebruiken om leuke video’s, producttutorials, educatieve video’s en meer te maken. Hoe meer u uw boodschap naar buiten kunt brengen met behulp van video, hoe meer mogelijkheden uw klanten zullen hebben om met uw merk in contact te komen.
Voor meer manieren om uw bedrijf te laten groeien via sociale media, lees “21 hulpmiddelen om u te helpen stoppen met het verspillen van tijd op sociale media.”