Belangrijkste hoogtepunten
- Door AI gegenereerde inhoud kan gemakkelijk worden gemarkeerd vanwege repetitieve formuleringen, voorspelbare patronen en een gebrek aan natuurlijke stroom, waardoor het essentieel is om te bewerken voordat u publiceert.
- Detectietools zoals Copyleaks, GPTZero en Writer.ai kunnen AI-geschreven inhoud identificeren, maar ze zijn niet onfeilbaar en leveren vaak valse positieven of negatieven op.
- De beste methoden om AI-inhoud niet-detecteerbaar te maken, zijn onder meer herschrijven met tools zoals Undetectable.ai, Quillbot of ChatGPT zelf, en het handmatig wijzigen van de zinsstructuur en woordenschat.
- Het vermenselijken van AI-inhoud verbetert de SEO, de leesbaarheid en het vertrouwen van gebruikers – sleutelfactoren bij het vermijden van boetes van Google en het behouden van de betrokkenheid van lezers.
- Handmatige bewerkingen helpen de inhoud af te stemmen op de stem van het merk en de behoeften van het publiek, waardoor uniciteit en emotionele band worden gegarandeerd die AI alleen niet kan repliceren.
- AI blijft een krachtig instrument voor contentefficiëntie en schaalbaarheid, maar de output moet worden verfijnd om blijvende waarde te leveren en detectierisico’s te voorkomen.
Sinds de introductie van AI-tools zoals ChatGPT hebben mensen onderzocht hoe ze AI op alle gebieden van het leven en het bedrijfsleven kunnen gebruiken.
Voor iedereen die online content maakt of verkoopt, is de mogelijkheid om AI-content te genereren en contentmarketingstrategieën snel op te schalen een opwindend idee. Maar als de AI-inhoud klinkt alsof deze door een computer is geschreven, willen mensen deze niet lezen. En Google kan uw AI-inhoud als spam beschouwen.
Maar hoe kun je AI-content ondetecteerbaar maken voor andere AI’s en je menselijke lezers? Een manier om uw AI-inhoud te testen, is door deze door AI-inhoudsdetectoren te laten lopen, dit zijn hulpmiddelen die u helpen erachter te komen of uw door AI gegenereerde inhoud robotachtig klinkt.
Hier leest u hoe u erachter kunt komen of uw AI-inhoud alarmen doet afgaan en welke stappen u kunt nemen om uw AI-inhoud niet-detecteerbaar te maken.
Wat is door AI gegenereerde inhoud?
AI-gegenereerde inhoud is inhoud zoals blogposts, artikelen en productbeschrijvingen die zijn geschreven door een computer met behulp van kunstmatige-intelligentiesoftware. De AI-tool genereert inhoud met behulp van menselijke input, zoals het onderwerp, trefwoorden en type tekst.
Voorbeelden van AI-tools die u kunt gebruiken om inhoud te genereren, zijn onder meer:
- ChatGPT en GPT-4: Kan meerdere soorten inhoud maken, afhankelijk van wat u vraagt, inclusief korte en lange vorm.
- Copysmith: Gebruikt voor marketing- en eCommerce-inhoud.
- Jasper.ai: Creatie van lange inhoud, inclusief boeken en artikelen.
- Adzis: creatie van e-commerce-inhoud , inclusief productbeschrijvingen en chatbotscripts.
- Copy.ai: Korte AI-inhoud die kan worden gebruikt voor blogs, websiteteksten, sociale media en verkoopmiddelen.
- Perplexity.ai: Een antwoordengine die informatie uit andere AI-tools voor het maken van inhoud combineert en kan worden gebruikt voor onderzoek en het maken van inhoud.
Hoe wordt door AI gegenereerde inhoud gedetecteerd?
AI-detectoren gebruiken een combinatie van natuurlijke taalverwerking en machine learning-functies om inhoud te doorzoeken en erachter te komen of deze hoogstwaarschijnlijk is gemaakt door een AI-tool of door een persoon is geschreven.
Deze AI-tools voor inhoudsdetectie vergelijken het schrijven dat wordt getest met een grote hoeveelheid inhoudsgegevens van de rest van het internet. Ze gebruiken de dataset van bestaande inhoud om de meest waarschijnlijke woorden en woordgroepen te voorspellen die voor het gerelateerde onderwerp worden gebruikt.
Hoe voorspelbaarder het stuk testschrijven is, hoe groter de kans dat het AI is die het schrijft in plaats van dat het door een mens wordt geschreven. Tenminste, zo scoort het programma de tekst. Het is heel goed mogelijk om een vals-positieve lezing te krijgen van iets dat door een mens is geschreven, afhankelijk van de schrijfstijl.
Kortom, hier zijn enkele van de aanwijzingen die uw tekst als AI-inhoud kunnen markeren.
- Repetitieve zinsbouw.
- Voorspelbare woordpatronen.
- Gebrek aan overgangen en nonchalante formulering.
Veelgemaakte fouten die AI-content detecteerbaar maken
Als u AI gebruikt om inhoud te creëren, bestaat de kans dat een van deze detectietools dat kan achterhalen.
Hier zijn enkele van de meest voorkomende fouten in AI-inhoud die ervoor kunnen zorgen dat uw door AI gegenereerde inhoud meer kans heeft om te worden betrapt.
- Een AI-tool gebruiken om het hele stuk inhoud te schrijven.
- Het eerste ontwerp van door AI gegenereerde output gebruiken zonder de formulering te wijzigen.
- Uw door AI gegenereerde inhoud niet aanpassen aan de ervaring van de lezer.
- Geen bewerkingen aanbrengen in de door AI gegenereerde inhoud voor de stem of toon van uw merk.
Met andere woorden, als u geen wijzigingen aanbrengt in een AI-concept, is de kans groter dat een AI-detectietool de inhoud markeert als door AI gegenereerd.
Hoe kunt u zien of uw AI-inhoud detecteerbaar is?
U kunt online AI-inhoudsdetectoren gebruiken om uw schrijven te testen. Veel van de meest populaire AI-detectietools zijn gratis online te gebruiken. Waaronder:
Om deze tools te gebruiken, plakt u uw tekst in de tool en krijgt u een score of schatting van hoeveel van uw inhoud door AI is gegenereerd.
Als u bijvoorbeeld onze voorbeeldparagraaf test die ChatGPT heeft gemaakt met de Copyleaks-detector, is het vrij zeker dat de paragraaf AI-inhoud is. Elke detector gebruikt iets andere algoritmen en kan verschillende resultaten opleveren.
Wanneer de tekst wordt gecontroleerd door een andere tool voor inhoudsdetectie, Writer, krijgt de tekst een score van 68% door mensen geschreven inhoud, wat betekent dat 32% van de inhoud is gemarkeerd als door AI gegenereerd.
Een opmerking over AI-inhoudsdetectoren
AI-tools voor het detecteren van inhoud zijn niet perfect. In sommige gevallen kunnen ze door AI gegenereerd schrijven niet detecteren of zelfs door mensen geschreven inhoud als AI markeren. Dat gezegd hebbende, zijn ze nog steeds een nuttig hulpmiddel om snel te evalueren of uw inhoud al dan niet kan lezen als door AI gegenereerde inhoud op basis van de voorspelbaarheid van de zinsstructuur, woorden en zinsdelen.
Uiteindelijk is het uw doel om inhoud te publiceren die aansluit bij uw lezers. Je wilt dat ze het gevoel hebben dat het door een mens is geschreven en niet is gegenereerd als output van een AI-chatbot. Het is dus altijd een goed idee om zelf AI-content te beoordelen. Als het een beetje vreemd of robotachtig klinkt, wil je het misschien aanpassen zodat het meer gemoedelijk en menselijk overkomt.
Hoe maak je AI-inhoud niet-detecteerbaar?
- Gebruik Undetectable.ai om de AI-inhoud te herschrijven
- Vraag ChatGPT om die inhoud te herschrijven
- Gebruik Quillbot om de inhoud te herformuleren
- De syntaxis en woordenschat wijzigen
1. Gebruik Undetectable.ai
Niet-detecteerbare AI is een schrijftool die AI-inhoud herschrijft met als doel voorbij inhoudsdetectoren te komen. Het enige dat u hoeft te doen, is uw tekst kopiëren en plakken in de editor, en deze zal deze opnieuw verwerken met behulp van nieuwe woorden, structuur en formuleringen.
Met niet-detecteerbare AI kunt u instellingen wijzigen, zoals de moeilijkheidsgraad van het lezen en het doel van het schrijven. Neem bijvoorbeeld onze voorbeeldparagraaf die door ChatGPT is gegenereerd en voer deze uit door Niet detecteerbaar met behulp van de leesbaarheid “Middelbare school” en het doel “Marketingmateriaal”.
Nadat u uw tekst in Undetectable AI hebt verwerkt, kunt u de nieuwe versie door een detectietool halen om te zien of deze slaagt.
Wanneer de nieuwe inhoud door Writer werd gehaald, ging de nieuwe inhoud door als 100% menselijke tekst. Dat gezegd hebbende, zou je nog steeds moeten aanpassen voor grammaticale problemen zoals het toevoegen van komma’s in lijsten en na overgangszinnen.
Undetectable AI biedt een gratis proefversie voor de eerste 250 gegenereerde woorden. Daarna biedt het verschillende betaalde abonnementen vanaf $ 9.99 per maand voor maximaal 10,000 woorden.
2. Vraag ChatGPT om door AI gegenereerde inhoud te herschrijven
Hoewel betalen voor een dienst misschien het eenvoudigste antwoord lijkt op hoe je AI-inhoud ondetecteerbaar kunt maken als je nog niet klaar bent om je te abonneren op een AI-tekstmaskeringstool, zijn er enkele gratis opties om je tekst aan te passen.
Een andere optie is om uw originele AI-tekstgenerator te vragen zijn eigen uitvoer te herschrijven.
De tweede verwerkingsronde betekent dat de tool andere woorden en formuleringen moet gebruiken, waardoor de kans groter is dat het als menselijke tekst doorgaat omdat het minder voorspelbaar zal zijn.
Zoals je in de schermafbeelding kunt zien, wordt de tekst die ChatGPT heeft herschreven niet langer gedetecteerd als door AI gegenereerd. In plaats daarvan schat de tool dat een mens 99% van de tekst heeft geschreven.
Het is ook vermeldenswaard dat verschillende versies van ChatGPT geen tekst herkennen die door hun broers en zussen is gemaakt. Dus het gebruik van verschillende versies van ChatGPT om tekst te herschrijven voegt een extra laag uniciteit toe.
4. Gebruik Quillbot om te herformuleren
Quillbot is een AI-aangedreven parafraseringstool die u kunt gebruiken om menselijke of door AI gegenereerde inhoud te herschrijven. Het heeft verschillende modi, zoals Vloeiend, Creatief en Eenvoudig, waaruit u kunt kiezen, afhankelijk van de stem van uw merk en uw doelgroep. U kunt ook op een van de herschreven woorden klikken om een lijst met andere synoniemen te krijgen om uw tekst snel aan te passen.
Met Quillbot kun je zien welke tekst de tool heeft gewijzigd en de nieuwe versie door een grammaticale controle laten gaan voor een snelle opschoning.
De nieuwe tekst van Quillbot doorstond de detectietest met een schatting dat een mens 93% van de tekst heeft geschreven. Dus hoewel detectoren uw inhoud misschien missen als door AI gegenereerd, kunnen menselijke lezers nog steeds denken dat delen ervan een beetje robotachtig klinken.
5. Verander syntaxis en woordenschat
Ten slotte is uw ultieme wapen om uit te zoeken hoe u AI-inhoud niet-detecteerbaar kunt maken, het combineren van AI en menselijk schrijven om voorbij AI-inhoudsdetectoren te komen en uw lezers op hun gemak te stellen.
Met deze methode wilt u zich concentreren op:
- Het veranderen van repetitieve zinsbouw door bijzinnen te verplaatsen of lange zinnen op te splitsen in kortere.
- Vervanging van veelgebruikte woorden en uitdrukkingen door synoniemen.
- Overgangszinnen toevoegen.
- Weeën gebruiken om meer gemoedelijk te klinken.
- Inclusief voornaamwoorden in de eerste en tweede persoon, afhankelijk van de schrijfstijl van uw merk.
In dit voorbeeld zorgden een handvol wijzigingen ervoor dat de schrijversscore op de passage naar 98% ging, geschreven door een mens. Hoewel deze methode misschien meer werk kost dan andere, kunt u er ook de tekst mee aanpassen aan uw doelgroep en ervoor zorgen dat de taal overeenkomt met de stem van uw merk.
Waarom zou u uw AI-inhoud ondetecteerbaar moeten maken?
Maar de grootste vraag is, waarom al dit werk doen? Waarom moet iemand überhaupt weten hoe AI-inhoud ondetecteerbaar kan worden gemaakt?
AI-gegenereerde inhoud is snel, maar het is niet altijd aantrekkelijk voor menselijke lezers of zoekbots. Dit zijn de grootste redenen om uw AI-inhoud te camoufleren.
1. Verbeter de SEO-prestaties
Google verbiedt door AI gegenereerde content niet. Maar het bedrijf richt zich op het verwijderen van spam-inhoud uit de resultaten van zoekmachines en neemt geautomatiseerde tekst op in die categorie. Tekst die niet is beoordeeld op gebruikerservaring en tekst die is gegenereerd met behulp van synoniemen of parafraseren, wordt hoogstwaarschijnlijk bestraft.
Het bewerken van uw AI-schrijven helpt ervoor te zorgen dat u altijd inhoud van hoge kwaliteit uitbrengt, wat essentieel is voor het verbeteren van de SEO van uw website.
2. Verbeter de leesbaarheid
Te veel gebruikte woorden en repetitieve zinsbouw kunnen een negatieve (of op zijn minst saaie) lezerservaring creëren. Deze problemen komen het meest waarschijnlijk naar voren in de eerste versie van door AI gegenereerde tekst, wat ertoe kan leiden dat lezers zich niet met uw inhoud bezighouden en ergens anders heen gaan voor hun informatie.
3. Onderscheid uw inhoud
AI-contentgeneratoren zijn niet gebouwd om unieke content te creëren. De inhoud is gebaseerd op voorspelbaarheid. Naarmate meer bedrijven AI-schrijvers gebruiken in hun marketing, bestaat het risico dat iedereen hetzelfde klinkt.
Door uw inhoud handmatig te bewerken en opnieuw te verwerken, kunt u mensachtige inhoud publiceren die anders klinkt dan andere merken en u een concurrentievoordeel geeft.
4. Doe een beroep op je lezers
Aan het eind van de dag ken je je publiek en de schrijfstijl van je merk het beste. Terwijl een goed leesbare tekst goed is. Het maken van een daadwerkelijke verbinding is beter. Door AI-inhoud aan te passen aan uw specifieke lezers, kunt u langdurige relaties creëren die leiden tot verkoop en inkomsten.
Onthoud dat uw lezers de ultieme test zijn. Als ze denken dat uw inhoud meer robot dan mens klinkt, kunt u verbinding en geloofwaardigheid beginnen te verliezen.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van AI-inhoud?
Als je de inhoud die je van AI krijgt moet bewerken, is het dan de moeite waard om het te gebruiken? Voor veel marketeers is het antwoord “Ja”.
Hier is een nadere blik op het voordeel van het opnemen van door AI gegenereerde tekst in uw contentschrijfproces.
- Efficiëntie: AI versnelt de creatie van inhoud en kan artikelen (in ieder geval eerste versies) binnen enkele seconden schrijven in plaats van de uren die menselijke schrijvers nodig hebben.
- Schub: Kleinere marketingteams kunnen AI-tools gebruiken om hun contentactiviteiten op te schalen. Door bijvoorbeeld te beginnen met een AI-concept en dit op stijl te bewerken, bespaart u tijd en kunnen mensen meer publiceren. Je kunt AI ook gebruiken om tekst te genereren voor posts op sociale media, wat tijdrovend kan zijn om zonder schrijfhulpmiddelen te doen.
- Beat writer’s block: AI is een geweldig hulpmiddel om met writer’s block om te gaan door nieuwe inhoudsideeën voor uw menselijke schrijvers te genereren.
- Kostenbesparingen: Investeren in AI-schrijftools kan een kosteneffectief alternatief zijn voor het uitbesteden van alle onderdelen van uw contentworkflow. Zelfs als u AI slechts voor een deel van het proces gebruikt, kan het u tijd en geld besparen.
Laatste gedachten: hoe AI-inhoud niet-detecteerbaar te maken en menselijker te klinken
De voordelen van AI op het gebied van marketing en contentcreatie beginnen nog maar net te worden gerealiseerd. Als tool voor het schrijven van inhoud kan het een nuttige en kosteneffectieve manier zijn om meer uit uw marketingstrategie te halen.
Dat gezegd hebbende, is het nog steeds belangrijk om inhoud te beoordelen voordat deze wordt verzonden, ongeacht wie deze heeft geschreven. Op deze manier kunt u zorgen voor een positieve lezerservaring en het soort consistente inhoud van hoge kwaliteit creëren dat ervoor zorgt dat mensen terugkomen.
Een deel van het zorgen dat mensen terugkomen, is een betrouwbare hostingoplossing voor uw website of blog, en Bluehost kan helpen met een verscheidenheid aan snelle en veilige hostingplannen.
Veelgestelde vragen
Google gebruikt verschillende tools om content met spam te detecteren, waaronder spamcontent die is gemaakt door AI-schrijftools. Als uw door AI gegenereerde inhoud niet van hoge kwaliteit is of geen prioriteit geeft aan de gebruikerservaring, kan deze worden gemarkeerd als spam.
Google gebruikt tools zoals SpamBrain om spam-inhoud te detecteren, die zowel door AI gegenereerde als door mensen geschreven inhoud kan bevatten. Er zijn ook andere inhoudsdetectoren die taalmodellen en machine learning-algoritmen gebruiken om door AI gegenereerde tekst te identificeren.
Originality.AI is een van de best beoordeelde AI-detectoren, terwijl Copyleaks vaak wordt aanbevolen voor contentmarketeers. Beide opties markeren welke tekst is gemarkeerd als AI, en ze hebben ook ingebouwde plagiaatcontroles.
Welke AI-schrijver het beste voor u is, hangt af van het type inhoud dat u maakt. Jasper AI wordt aanbevolen voor long-form content, terwijl Copy AI nuttiger is voor het kopiëren van websites en sociale media. ChatGPT kan worden gebruikt voor een breed scala aan behoeften op het gebied van contentcreatie.