De CTA (call to action) is de laatste stap van je blogpost, webpagina, nieuwsbrief of landingspagina. Het lijkt misschien niet zo belangrijk als de hoofdtekst van het artikel of zelfs de kop, maar het is uw laatste kans om uw lezers de actie te laten ondernemen die u wilt.
Overweeg deze feiten: e-mails met een goed gemaakte CTA-knop krijgen 371% meer klikken en 1,617% meer verkopen dan e-mails zonder.
Of u nu al een online bedrijfssite heeft of net begint met het bekijken van tutorials voor het instellen van WordPress, u moet begrijpen hoe u effectieve oproepen tot actie kunt maken om toevallige lezers met succes om te zetten in kopende consumenten.
Als het correct wordt geïmplementeerd, is uw doelgroep zeer gemotiveerd om de volgende stap te zetten, of dat nu het invullen van een formulier voor meer informatie is, het registreren voor uw nieuwsbrief of het doen van een aankoop. Klinkt goed, toch? Lees verder om het geheim van effectieve CTA-knoppen te ontdekken.

Leid uw lezers naar de CTA

Inhoud die lezers begeleidt bij het nemen van een beslissing, d.w.z. het klikken op een CTA-knop, is essentieel voor het succes van uw bedrijf. Voordat we het hebben over de fijne details, zoals welke knoppen het meest effectief zijn en hoe u de juiste knop voor het juiste publiek kiest, volgt hier een momentopname van wat uw inhoud is Moet doen, om lezers te motiveren om op de knop te klikken:

  • Staatsaanbiedingen duidelijk
  • Resoneren met het publiek en hun behoeften
  • Doe een beroep op hun verlangens zonder overdreven verkoopachtig of opdringerig te zijn
  • Verstrek contactgegevens op een informele, niet-bedreigende manier
  • Bedenk een reden om de volgende stap te zetten, zoals meer informatie krijgen of een aankoop doen
  • Vraag om de klik – leg duidelijk uit wat de lezer krijgt direct na het indrukken van de knop

De call-to-action-knop is niet one-size-fits-all

De knoppen ‘Nu winkelen’, ‘Aanmelden’ en ‘Downloaden’ passen allemaal bij het laatste punt in de bovenstaande lijst. Er is geen twijfel over wat de doorklik zal bereiken: open de winkelpagina, laat de lezer zich aanmelden voor een nieuwsbrief of download een gratis e-book.
In 2014 bracht Adroll enkele statistieken uit over de effectiviteit van verschillende CTA-knoppen op Facebook. Ze ontdekten dat het toevoegen van knoppen aan een advertentie de klikfrequenties met gemiddeld 2,5 keer verhoogde in vergelijking met berichten zonder knoppen.
De call-to-action-knop is echter niet one-size-fits-all; Verschillende knoppen presteren beter voor verschillende doelgroepen. “Boek nu” is het populairst onder de reisgroepen (geen verrassing, toch?), terwijl “Learn More” een beroep doet op consumenten in het onderwijs, de financiële wereld en de gezondheidszorg. Kun je zien waarom punt twee in de bovenstaande lijst zo belangrijk is? Als u shoppers wilt aantrekken, moet u een beroep doen op hun behoeften. En de knop “Downloaden” is niet zo effectief bij shoppers als bij marketingexperts die geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van een e-book over de nieuwste betaalde advertentietips.

Maak een beknopte CTA die aanzet tot actie

Om overtuigend te zijn, moet uw CTA de “wat” en “waarom” vragen beantwoorden voor mensen die betrokken zijn bij uw inhoud. Een krachtige CTA-zin valt in lijn met punt vijf in het eerste deel (“stel een reden vast om de volgende stap te zetten”), want wanneer je een concreet voordeel voor de lezers bungelt, geeft dit hen een dringende reden om door te gaan.
Hier zijn enkele geweldige casestudy’s van ContentVerve:

  • Consumenten willen niet “kopen” (ze geven je iets: hun geld), ze willen “krijgen” (ze ontvangen iets waar ze van zullen genieten).
  • Een casestudy zag een toename van 31% in conversies toen de klant de knop ‘Mijn account maken‘ veranderde in ‘Account maken en aan de slag’.” Subtiel verschil daar, maar krachtig. De verandering gaf antwoord op de vraag: “Wat krijg ik voor mijn inspanning?”
  • Een ander voorbeeld toonde een toename van 90% in doorklikken door “Start uw gratis proefperiode” te wijzigen in “Start mijn gratis proefperiode“, wat aantoont dat consumenten de meer persoonlijke benadering waarderen.
  • Een verder bewijs van het vorige punt is dat toen Maak mijn account” werd gewijzigd in “Maak uw account“, het aantal conversies met bijna 25% daalde.
  • Het creëren van een gevoel van urgentie is een andere geweldige manier om de klikfrequenties te verhogen. Het is de menselijke natuur om niet buitengesloten te willen worden, dus door te veranderen ” Ontvang RV Rental Prijzen & Beschikbaarheid” naar “Ontvang RV Rental Prijzen & Beschikbaarheid Nu!” WiderFunnel was in staat om te genieten van een stijging van 106% in hun conversies.

Kleur coördineren De perfecte CTA-knop

Formulering is slechts één onderdeel van het ontwerpen van een knop die resoneert met uw publiek. In tegenstelling tot wat een paar jaar geleden vaak werd gedacht, is er niet één magische kleur die klanten opzuigt als een cycloon. U moet uw specifieke publiek onderzoeken om hun persoonlijke voorkeuren te ontdekken.
Houd er echter rekening mee dat het niet de kleur van de knop is die goed presteert, maar het contrast van de knopkleur met de omringende tekst. De knop moet opvallen tussen de rest van de pagina om de CTR’s echt te beïnvloeden, zoals in deze voorbeelden:

  • Spotify heeft een geweldige CTA-kleurstrategie die duidelijk werkt zonder tegen de lezer te schreeuwen. Ze maakten de ” Get Spotify Free” springen direct van de pagina, terwijl deGet Spotify Premium” (betaalde) serviceknop subtiel is en bijna overgaat in de achtergrondkleur.
  • Neem een kijkje op de pagina van Crazy Egg om te zien hoe je omgekeerde kleuring kunt gebruiken – hun wit op groen “Don’t Miss Out!” CTA: als aanvulling op andere pagina-elementen en de aandacht vestigen op de call-to-action-knop.
  • Toen ContentVerve de kleur van de CTA-knop veranderde van blauw naar groen op de productpagina van hun klant, steeg de verkoop met 35%.

Paginalocatie is een andere belangrijke overweging

Als je de Crazy Egg-pagina hebt bezocht, heb je dan alle drie de CTA’s opgemerkt? Positionering is belangrijk, maar je hoeft niet boven de vouw te zijn, rechts of links, of vierkant in het midden. Je hoeft alleen maar de knop duidelijk te maken voor lezers zodra je klaar bent met het vertellen van je verhaal.
Normaal gesproken moet u zich houden aan slechts één CTA-knop per pagina, zodat u de lezers niet overweldigt en ze uiteindelijk wegjaagt. Het gebruik van meer dan één knop op een pagina is echter prima als uw verkooppraatje langer is; in dit geval wilt u een paar CTA’s plaatsen waar de consument gemotiveerd is om de aankoop te doen .
Maar als u meerdere CTA’s gebruikt op een lange bestemmingspagina, moet u geen drie knoppen met drie verschillende doelen hebben. Eén pagina, één bericht. Unbounce veranderde hun multi-message CTA-tactieken en kreeg een Stijging van het conversiepercentage met 31% nadat ze het “One Page, One CTA”-model hebben omarmd.

Alles inpakken

Het geheim van het maken van een effectieve CTA-knop is om te onthouden dat de knop niet op zichzelf staat, maar een integraal onderdeel is van uw marketingboodschap. Hier is een samenvatting en een paar extra tips om u te helpen de perfecte knop voor uw publiek te maken:

  • Kleurkeuzes zijn belangrijk, maar er is niet één wondermiddel
  • Leer je publiek intiem kennen
  • Onthoud dat het allemaal draait om de reis voor consumenten, dus creëer boeiende inhoud met één boodschap die lezers naar de CTA leidt
  • Positie op de pagina is niet zo belangrijk als zichtbaarheid en duidelijkheid
  • Benadruk de urgentie om onmiddellijk actie te ondernemen
  • Formuleer uw knop om te laten zien dat u de tijd, het geld of de moeite van uw lezer waardeert
  • En tot slot, wees niet bang om verschillende kleuren, paginaposities en bewoordingen te testen

Als u zelfs maar enkele van deze tips opvolgt en grondig test om uw call-to-action-knopontwerp te perfectioneren, kunt u verwachten dat uw conversieratio’s stijgen. En als u op zoek bent naar een nieuwe website of een oude wilt vernieuwen, kijk dan eens wat Bluehost heeft te bieden: we zijn een van de beste webhostingbedrijven die er zijn, vertrouwd door meer dan 5 miljoen WordPress-gebruikers. Terwijl u op onze website bent, let op onze CTA-knoppen!

  • Devin is Senior Event Marketing Manager voor het merk Bluehost. Hij is onze brand steward voor alles wat met Bluehost en WordPress te maken heeft. Je zult hem altijd Bluehost zien steunen op WordCamps over de hele wereld!

Meer informatie over Redactionele richtlijnen van Bluehost

Longest running WordPress.org recommended host.

Save up to 75% on hosting for WordPress websites and online stores. Try risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Up to 61% off on hosting for WordPress websites and online stores