Likes, shares en emoji’s regeren tegenwoordig de virtuele wereld. Daarom is het misschien verleidelijk om alleen te vertrouwen op platforms als Facebook, Instagram en X om je bedrijf te vestigen. Maar te midden van al dat digitale lawaai blijft je website een gerichte en cruciale plek voor je publiek. Omdat het unieke voordelen biedt die sociale media niet kunnen bieden. Lees verder voor meer informatie!

Wat zijn de voordelen van een bedrijfswebsite?

Een website is niet zomaar een digitale plaatshouder. Het kan een dynamische aanwinst zijn voor je bedrijf of merk. Als je er goed gebruik van maakt, kan een website je helpen je publiek en je bedrijf te laten groeien.

Laten we eens kijken naar 6 redenen waarom je een website voor je bedrijf zou moeten hebben!

1. Het verhoogt de merkbekendheid

Websites verschijnen hoger in de resultaten van zoekmachines dan pagina’s van sociale media. Dat betekent dat gebruikers u gemakkelijk kunnen vinden als u een website hebt. Ze hoeven alleen maar naar uw merk te zoeken op Google of andere zoekmachines.

En het zijn niet alleen een paar mensen die graag Google gebruiken. Bright Local deelt dat maar liefst 98% van de mensen vertrouwt op het internet om lokale bedrijven te vinden. Dus als je een goede zoekmachine optimalisatie (SEO) strategie ontwikkelt, kun je je publiek verder uitbouwen.

2. Het biedt je controle

U bent de eigenaar van uw website. Dat betekent dat u bepaalt hoe hij eruit ziet, hoe hij werkt en wat mensen op uw site kunnen vinden.

Dit is een groot pluspunt vergeleken met social media websites, die hun algoritmes, beleid en hele lay-out veranderen zonder veel waarschuwing. Je zult je moeten aanpassen aan de veranderingen, iets wat niet gebeurt op je eigen site. Met een website kunt u een consistente en op maat gemaakte merkervaring creëren.

3. Een website biedt mogelijkheden voor inkomsten

Hoewel u via sociale mediaplatforms uw producten of diensten kunt promoten, missen sociale media vaak de robuustheid van een speciaal e-commerceplatform. Met andere woorden: een online winkel. Als u uw website instelt met e-commercefunctionaliteit, kunt u uw klanten een naadloze winkelervaring bieden.

Maar het kan ook:

4. Altijd beschikbaar

Technisch gezien kunnen mensen je op elk moment een bericht sturen op sociale media. Maar ze krijgen pas antwoord als je wakker bent. Met een website kunnen ze de informatie vinden die ze nodig hebben wanneer ze die nodig hebben.

Ze hoeven niet te wachten op je nieuwe artikel of verhaal – in plaats daarvan kunnen ze door je blog bladeren en je nieuwste bericht lezen wanneer ze maar willen. Klanten kunnen je producten en diensten ontdekken wanneer het hen uitkomt!

5. Meer ruimte voor thought leadership

Sociale media faciliteren vooral korte inhoud: hapklare video’s en teksten om mensen te lokken. En daar is het goed in. Maar met sociale media kun je niet zo goed je expertise laten zien als met een blog.

Met een blog kun je uitgebreidere en diepgaandere artikelen schrijven en je bedrijf neerzetten als een autoriteit in je vakgebied. Bovendien is een blog goed voor je SEO en dus je vindbaarheid.

6. Het kost niet veel

Veel kleine bedrijven hebben geen website omdat ze denken dat het veel kost of omdat ze moeten kunnen coderen. Maar dat is absoluut niet waar. Je kunt al een WordPress website beginnen bij Bluehost voor slechts $2,95/maand! Er zit zelfs ondersteuning bij: Bluehost begeleidt je bij de installatie en het installatieproces.

Sociale media zijn nog steeds waardevol

Dit betekent niet dat u sociale media niet zou moeten gebruiken voor uw bedrijf. Integendeel, sociale media kunnen een handig hulpmiddel zijn om met je publiek te communiceren – vooral je jongere publiek. Het houdt de lijnen relatief kort, waardoor je een gemeenschap kunt opbouwen en daar houden mensen tegenwoordig erg van.

Bovendien bieden de meeste sociale mediaplatforms analysetools die waardevolle inzichten geven in de prestaties van uw inhoud. Het kan soms veel sneller zijn om een nieuwe stijl of campagne uit te proberen op sociale media, voordat je het lanceert op je site of promoot via Google Ads.

Website vs. sociale media: wat is beter voor uw bedrijf?

Hoewel sociale media u in staat stellen te verkopen en te communiceren met klanten, gaat dit gepaard met een gebrek aan controle en afhankelijkheid van sociale mediabedrijven. Met je eigen website kun je een consistente en direct beschikbare plek bieden waar je publiek je kan vinden, door je inhoud kan bladeren en je producten kan kopen. Geef uw bedrijf dus een boost door zowel een website als sociale media-aanwezigheid te hebben die elkaar aanvullen.

Hulp nodig bij het opzetten van uw website? Meld je aan voor een Bluehost-abonnement en ga vandaag nog aan de slag. Ons supportteam staat klaar om u te helpen uw site op te starten!

  • Minal is de directeur Brand Marketing bij Bluehost. Met meer dan 15 jaar zakelijke ervaring in de technologie-industrie streeft ze ernaar oplossingen en inhoud te creëren die voldoen aan de behoeften van een klant. Ze is een hondenmoeder en een voorstander van kalenders.

  • Tiffani is een Content en SEO Manager voor het merk Bluehost. Met meer dan 10 jaar ervaring in alle facetten van content- en merkmarketing, streeft ze ernaar om concepten uit merkmarketing te combineren met boeiende inhoud door de lens van SEO.

Meer informatie over Redactionele richtlijnen van Bluehost

Longest running WordPress.org recommended host.

Save up to 75% on hosting for WordPress websites and online stores. Try risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Schrijf een reactie

Up to 61% off on hosting for WordPress websites and online stores