Het nieuwe jaar is aangebroken! Voor de meesten van ons betekent dat dat we ons richten op nieuwe voornemens, nieuwe doelen stellen en aspiraties nastreven die ons zullen helpen om beter te worden. Maar als we ons op onszelf en ons bedrijf richten, vergeten we vaak de grootste troef van ons bedrijf: onze website.
Het nieuwe jaar is de perfecte tijd om je website wat broodnodige TLC te geven om ervoor te zorgen dat hij goed blijft presteren en je helpt je zakelijke doelen te bereiken. Daarom is het tijd om je website te updaten! We zetten 10 methoden op een rij die je kunt gebruiken om je website bij te werken.
Waarom u uw website moet bijwerken voor het nieuwe jaar
Laatste gedachten: Hoe een website bijwerken en opfrissen voor het nieuwe jaar
3 redenen waarom u uw website in het nieuwe jaar moet bijwerken
Voordat we ingaan op het hoe, bespreken we eerst waarom je zou moeten overwegen om je website bij te werken. Hieronder vindt u drie redenen waarom.
1. Het laat mensen zien dat je nog steeds actief bent
Er is niets erger dan iemands website bezoeken en een verouderd uiterlijk zien. Het kan zelfs lijken alsof je geen zaken meer doet en bezoekers wegjagen. Als je je website up-to-date houdt, laat je zien dat je nog steeds actief diensten of producten aanbiedt. Bovendien geef je erom hoe je bedrijf zich aan de wereld presenteert.
2. Het helpt je op de hoogte te blijven van trends
De meeste webdesigntrends komen en gaan, of veranderen na verloop van tijd. Maar sommige ontwerptrends lijken nooit uit de mode te raken. Je website bijwerken en ervoor zorgen dat hij die tijdloze trends volgt, is een goede manier om ervoor te zorgen dat hij er modern en gepolijst uitziet.
3. Het biedt een grote kans om de prestaties te verbeteren
Ten slotte is het bijwerken van je website voor het nieuwe jaar de perfecte gelegenheid om de prestaties ervan te verbeteren. Controleer de toegankelijkheid van je website, werk aan je zoekmachineoptimalisatie (SEO), optimaliseer je website voor snelheid en repareer gebroken links. Al deze taken zorgen ervoor dat je website bezoekers de best mogelijke gebruikerservaring blijft bieden.
Een website bijwerken
De onderstaande methoden om een website bij te werken zijn eenvoudig en nemen niet veel tijd in beslag. Als je ze allemaal hebt uitgevoerd, is je website klaar om je in het nieuwe jaar nieuwe bezoekers, leads en verkoop te brengen.
- Info over auteursrecht bijwerken
- Verouderde nummers of data bijwerken
- Controleer op gebroken links en repareer ze
- Pagina’s verwijderen die niet meer relevant zijn
- Werk afbeeldingen bij als ze verouderd zijn
- Controleer op WordPress-updates
- Ongebruikte plugins verwijderen
- Controleer de snelheid van je website en optimaliseer deze
- Bekijk uw analyses om te begrijpen welke website-inhoud populair is
- Maak een nieuw inhoudsplan voor volgend jaar
1. Auteursrechtinformatie bijwerken
Een van de eerste dingen die je moet bijwerken op je site is het copyright jaar in de footer van je website. Dit laat je publiek zien dat je bovenop de administratie van je website zit.
2. Verouderde nummers of data bijwerken
Het is niet ongewoon voor kleine bedrijven om op te sommen hoeveel jaar ze al actief zijn of met hoeveel klanten ze hebben gewerkt. Maar naarmate de jaren verstrijken, is het maar al te gemakkelijk om deze cijfers te verouderen. Daarom is het een goed idee om elke pagina op je site te doorlopen en de verouderde cijfers of data bij te werken.
Je kunt deze gelegenheid ook aangrijpen om de tekst op je pagina’s op te frissen of bij te werken. Vooral als je bedrijfsmissie of ideale doelgroep onlangs is veranderd.
3. Controleer op gebroken links en repareer ze
Een ander veel voorkomend probleem zijn gebroken links. Soms verander je de URL van een homepage of verwijder je een pagina of blogbericht. Als je geen redirect toevoegt die naar het nieuwe adres verwijst, krijgen je bezoekers een 404-foutmelding. Dat kan resulteren in hoge bouncepercentages. Waarom? Omdat een 404-fout slecht is voor de gebruikerservaring. Bovendien kan het een negatieve invloed hebben op je ranking in zoekmachines, vooral als je meer dan een handvol gebroken links hebt.
We raden je aan om tools zoals de Free Broken Link Checker te gebruiken om je website te controleren op gebroken links. Yoast SEO Premium heeft ook een handige functie genaamd Redirect Manager. Het is super makkelijk te gebruiken, omdat het automatisch redirects aanmaakt wanneer je content verplaatst of verwijdert.
4. Pagina’s verwijderen die niet meer relevant zijn
Wat voor soort bedrijf je ook hebt, verandering is normaal. Misschien is er een dienst die je niet meer aanbiedt, of misschien ben je gestopt met de verkoop van een product. Wat het geval ook is, het is goed om je website door te nemen en pagina “s te verwijderen die niet meer relevant zijn. En vergeet niet om die verwijderde URL” s om te leiden om gebroken links op je website te voorkomen!
5. Werk afbeeldingen bij als ze verouderd zijn
Hoewel je niet voor een compleet herontwerp hoeft te gaan, is het toch een goed idee om je website aan het begin van het jaar op te frissen. De makkelijkste manier? Werk je afbeeldingen bij. Dit kan betekenen dat je nieuwe foto “s uploadt van jezelf, je kantoor(s) of teamleden, en dat je alle stockfoto” s die je gebruikt bijwerkt.
6. Controleer op WordPress-updates
Je website up-to-date houden is essentieel. Verouderde WordPress bestanden kunnen je website kwetsbaar maken voor hackpogingen. Daarom moet je regelmatig controleren of er WordPress website updates zijn en deze zo snel mogelijk toepassen.
7. Ongebruikte plugins verwijderen
Als je plugins op je site hebt geïnstalleerd, ga dan door de lijst en controleer of je ze allemaal nog gebruikt. Als je een plugin niet gebruikt, deactiveer en verwijder deze dan. Dit verkleint de kans dat hackers gebruikmaken van inactieve of verouderde plugins om toegang te krijgen tot je site.
8. Controleer de snelheid van je website en optimaliseer deze
Gebruik een tool zoals GTMetrix of Pingdom Speed Test Tool om te zien hoe snel je website laadt. Je moet streven naar twee seconden of minder. Waarom? Omdat uit onderzoek blijkt dat gebruikers dit tegenwoordig verwachten. Belangrijker nog, langzame laadtijden kunnen een negatieve invloed hebben op je conversiepercentage.
Zowel GTMetrix als Pingdom Speed Test zullen je site testen en je vertellen waar je verbeteringen moet aanbrengen. Dit houdt meestal in dat je afbeeldingen moet optimaliseren, een caching-plugin moet hebben en een Content Delivery Network moet gebruiken om statische bestanden te serveren.
9. Bekijk uw analyses om te begrijpen welke website-inhoud populair is
Het in de gaten houden van je eigen website analytics is cruciaal als je wilt weten waar je bezoekers vandaan komen. Daarnaast kunnen analyses u vertellen welke inhoud populair is en u de meeste bezoekers brengt. U kunt dan extra blogberichten of inhoud rond deze onderwerpen maken. Dit zal je helpen om verkeer naar je website te leiden en ervoor te zorgen dat de inhoud die je maakt je publiek echt aanspreekt.
10. Een nieuw inhoudsplan maken
Als je weet van welke content je publiek houdt, is het natuurlijk goed om dit op te nemen in je plan voor het nieuwe jaar. Een contentplan is super handig, want veel mensen hebben last van een writer’s block als ze kwalitatieve content moeten bedenken. Als je een plan hebt, weet je altijd wat je moet plaatsen. Het helpt je ook om je digitale marketingplan soepel te laten verlopen.
Zorg ervoor dat je al je belangrijke data in kaart brengt, zoals evenementen en lanceringen. Stippel vervolgens je content uit op basis van die data.
Laatste gedachten: Hoe je een website bijwerkt en opfrist in het nieuwe jaar
Nieuw jaar, nieuwe jij! Neem dus een paar dagen vrij om een website-update uit te voeren. Gebruik het nieuwe jaar om het ontwerp en de code van je website op te frissen, verouderde informatie te verwijderen en de prestaties te verbeteren. Veel succes!