Een op de acht Amerikaanse vrouwen krijgt tijdens haar leven de diagnose borstkanker . Om die statistiek in perspectief te plaatsen: je hebt 15 keer meer kans om iemand met borstkanker te kennen dan om gecontroleerd te worden door de IRS ( 1 op 119). En je hebt 375 keer meer kans om met de ziekte te maken dan om door de bliksem getroffen te worden (1 op 3.000).
Omdat borstkanker zichzelf in zoveel levens injecteert, is het niet meer dan normaal om geld in te zamelen voor onderzoek en behandelingen. En op dit moment, tijdens de National Breast Cancer Awareness Month, is het perfecte moment om uw kleine bedrijf erbij te betrekken.
Dus hoe moet u uw steun verlenen? Als je geen budget van een miljoen dollar tot je beschikking hebt, kan het moeilijk zijn om te weten waar je moet beginnen. Daarom hebben we een aantal manieren geïdentificeerd waarop uw kleine bedrijf betrokken kan raken, ongeacht hoeveel u moet uitgeven. En bonus: deze tips kunnen werken, ongeacht het goede doel dat je steunt (roze of niet).
Doneer de opbrengst
De meest voor de hand liggende manier om mee te doen: geef een deel van je omzet aan een goed doel.
Ryan Zamo, CEO en oprichter van Z Skin Cosmetics, heeft gezien hoeveel kankerpatiënten bang zijn om chemische producten te gebruiken tijdens chemotherapie. Hij heeft ook gezien hoe zijn biologische make-up een verschil maakt. In de maand november doneert het bedrijf van Zamo 10 procent van elke aankoop aan liefdadigheidsinstellingen voor de bewustwording van borstkanker.
“Nadat ik de verhalen van mijn klanten had gehoord over waarom ze mijn biologische producten waarderen, wist ik dat het geweldig zou zijnom iets terug te doen”, zegt hij. “Het gaat naar een goed doel.”
Zelfs als uw bedrijf geen directe band heeft met kankerpatiënten, kunt u het goede doel nog steeds steunen door een deel van uw omzet aan een goed doel te doneren – een kleiner deel voor krappere budgetten en een genereuzer aanbod voor grotere portemonnees.
Themaproducten of -diensten aanbieden
Het aanbieden van artikelen met een bewustwordingsthema of het doneren van producten aan fondsenwervers zijn eenvoudige manieren om betrokken te raken bij het goede doel.
Neem Ben Freedland als voorbeeld. Zonder vrouwen zou hij niet veel te maken hebben. Dat is de reden waarom Freedland, eigenaar van het lifestylemerk voor vrouwen Zink wilde zich aansluiten bij de strijd tegen borstkanker en iets terugdoen voor de vrouwen die zijn bedrijf hebben gesteund.
Elk jaar ontwerpt hij een roze handtas of sjaal. De opbrengst komt ten goede aan een liefdadigheidsinstelling voor de bewustwording van borstkanker.
“Omdat ik handtassen en accessoires ontwerp, was het voor mij een goed idee”, zegt hij. “Oorspronkelijk begon het alleen voor de maand oktober. Maar nadat ik had gehoord hoeveel van mijn klanten en hun vrienden en familie een borstkankerbehandeling hadden ondergaan, ging ik door met de donatie totdat de tas uitverkocht was. Ik heb vaak een bepaalde stijl opnieuw besteld als deze goed verkocht om de donatie te maximaliseren.”
Naast zijn thema-aanbod doneert Freedland vaak roze Zink-items die worden geveild bij fondsenwervers voor goede doelen.
Als uw bedrijf meer middelen over heeft, kunt u overwegen een thema-item voor de maand te maken of specifieke producten te markeren als aankopen die worden verkocht ten opzichte van de opbrengst. Het doneren van monsters van uw reguliere product aan liefdadigheidsinzamelingsacties is een goedkopere manier om iets terug te doen.
Organiseer een evenement
Tot slot, wees niet bang om persoonlijk te worden.
Evan Mountain, de eigenaar van Fred Astaire Dance Studio in Bloomfield Hills, Michigan, werd geïnspireerd om een liefdadigheidsevenement te organiseren nadat zowel zijn moeder als zijn schoonmoeder door de ziekte waren getroffen. “Ik bedacht Dancing with the Survivors , zodat we het verhaal van elke overlevende konden vertellen door middel van dans. Het verhaal van elke vrouw is uniek en bijzonder, dus we maken elke dansvoorstelling uniek en speciaal.”
Het jaarlijkse evenement biedt een optreden van overlevenden van borstkanker in combinatie met een van de professionele dansers van de studio, evenals muziek, cocktails en eten. Het heeft meer dan $ 500.000 opgehaald door “een landelijke gemeenschap van overlevenden van borstkanker te vieren en tegelijkertijd geld in te zamelen om anderen te helpen hun levensonderhoud te herstellen.”
Of je nu overlevenden eert met een inzamelingsactie of de opbrengst weggeeft, het is nog nooit zo eenvoudig geweest voor kleine bedrijven om mee te doen aan de strijd tegen borstkanker. Laten we roze denken!
Kasee Bailey is een freelance schrijver die put uit haar ervaring op een van de beste b-scholen van het land om verslag uit te brengen over onderwijs, slimme startups en de nieuwste zakelijke trends.