Als je een website voor je bedrijf wilt beginnen, voeg dan nog één ding toe aan je takenlijst: een persoonlijk e-mailadres.

Bedrijfsbranding zorgt ervoor dat potentiële klanten je merk begrijpen en dat je er professioneel uitziet. Net zoals je een aangepaste URL zou hebben voor je website in plaats van iets als mybusiness.wordpress.com, heb je ook een professioneel e-mailadres nodig voor een consistente branding. Het laat zien dat je een professional bent en dat je betrouwbaar bent.

Denk er maar eens over na: Ontvang je liever een zakelijke e-mail van [email protected] of van [email protected]?

google werkruimte

Waarom je een aangepast e-mailadres nodig hebt

Klanten zoeken naar legitimiteit voordat ze besluiten met een bedrijf in zee te gaan. Dus als je je bedrijf als legitiem en professioneel wilt profileren, moet je een professioneel e-mailadres gebruiken. Er zijn nog meer redenen om een aangepast e-mailadres te gebruiken:

1. @Gmail of @Yahoo kan er “onprofessioneel” uitzien

Het gebruik van gratis e-mailadressen doet afbreuk aan de waarde die je je klanten wilt bieden. Als je bijvoorbeeld overweegt om een behoorlijk bedrag uit te geven aan een bedrijf, in welke e-mail van een verkoper zou je dan meer vertrouwen hebben?

[email protected] of [email protected]?

Een e-mailadres met yourdomain.com aan het einde zorgt ervoor dat potentiële klanten een goede indruk krijgen van je merk.

professionele e-mailservice

2. U betaalt al voor een persoonlijke e-mailhostingservice

Als je een domeinnaam hebt gekocht voor je website, kun je dat domein ook gebruiken voor je e-mailadressen. Zoals we later zullen zien, is het instellen van een e-mailadres met je aangepaste domeinnaam eenvoudig.

3. U kunt e-mailadressen standaardiseren met gepersonaliseerde e-mailhosting

Als je personeel groeit, is dit extra belangrijk. Waarom? Omdat je dezelfde indeling kunt gebruiken voor elk ander e-mailadres wanneer je een domein e-mailadres hebt. Je kunt bijvoorbeeld [email protected] of first[initial][email protected] gebruiken. Dat zorgt voor consistentie in je bedrijf en klanten kunnen de formule voor de e-mailadressen van je bedrijf gemakkelijk onthouden.

4. Een branded e-mail doet marketing voor u

Als u een e-mailadres op basis van een domeinnaam gebruikt, krijgt uw merk meer aandacht. Wanneer het e-mailadres met uw merknaam verschijnt in de e-mailhandtekening, visitekaartjes en sociale media-accounts van elke werknemer, is dit een kans om nieuwe klanten aan te trekken.

5. Je kunt zoveel e-mails maken als je wilt

Zelfs als je maar één persoon hebt, kun je een nieuw e-mailadres aanmaken voor verschillende aliassen, zoals verkoop en klantenservice.

Bovendien is het efficiënter om aparte e-mailadressen te hebben voor verschillende bedrijfsfuncties. Als je op een dag mensen aanneemt voor die functies, kun je die e-mailadressen gewoon toewijzen aan andere werknemers.

6. Wanneer iemand je bedrijf verlaat, behoud je de controle

Wat gebeurt er als je marketingmanager vertrekt en zijn e-mail meeneemt? Als ze het gebruikten om zaken te doen voor je organisatie, zou je geen toegang hebben tot die e-mails. Aan de andere kant, als je een account instelt onder de naam van die persoon, kun je die e-mails doorsturen naar je nieuw aangenomen marketingmanager.

7. Verbeterde veiligheidsmaatregelen

In een tijdperk waarin datalekken en cyberaanvallen steeds vaker voorkomen, biedt een aangepast e-mailadres meer geavanceerde beveiligingsfuncties. In tegenstelling tot gratis e-maildiensten bieden veel aangepaste e-mailhostingoplossingen beveiligingsmaatregelen op bedrijfsniveau, zoals end-to-end-encryptie en authenticatie met twee factoren. Wanneer klanten zien dat u prioriteit geeft aan beveiliging, voegt dit een extra laag van vertrouwen toe.

8. Meer mogelijkheden voor opslag en het delen van bestanden

De meeste gratis e-maildiensten hebben beperkingen op de opslagruimte en de bestandsgrootte die u kunt verzenden. Met een aangepaste e-mailhostingservice krijgt u vaak meer opslagruimte en kunt u gemakkelijk grotere bestanden verzenden, wat cruciaal is als u aan grotere projecten werkt of grote hoeveelheden gegevens verwerkt.

Zo maak je een persoonlijk e-mailadres aan

Je kunt geen gratis domein-e-mailadres zoals [email protected] krijgen, tenzij je betaalt voor webhosting. Een webhostingprovider zoals Bluehost biedt een aangepast e-maildomein bij elk hostingpakket. Het goede nieuws? Het is super betaalbaar. Bluehost heeft ook een gratis domein bij alle nieuwe aanmeldingen, dus je betaalt alleen voor de hosting.

Om uw Bluehost e-mail aan te maken, hoeft u alleen maar uw domeinnaam in te stellen en uw e-mailadres te configureren. Vervolgens maakt u gratis verbinding met de e-mailprovider van uw voorkeur, zoals Gmail of Apple.

Laten we de stappen in meer detail bekijken.

1. Stel uw domeinnaam in

Ga eerst naar Bluehost en klik op de groene knop Nu aan de slag.

Bluehost heeft vier prijsplannen: Basic, Choice Plus, Online Store en Pro.

Het Basis-plan is ideaal voor een beginnende website of blog en als je maar een paar e-mailaccounts nodig hebt. Als je een onbeperkt aantal e-mailaccounts wilt, is het Plus-plan ideaal.

Klik op Selecteer het plan dat bij u past en registreer vervolgens uw gratis domein. Voer je bedrijfsnaam in het vakje in en klik vervolgens op Volgende om de domeinnaam te zoeken. Bluehost zal controleren of er een domeinnaam beschikbaar is die overeenkomt met je merknaam. Als dit niet het geval is, zal Bluehost u een aantal alternatieve suggesties geven of kunt u op zoek gaan naar een nieuwe domeinnaam.

Voer vervolgens je factuurgegevens in en verzend het formulier.

Je maakt met succes je hostingaccount aan en ontvangt een welkomstmail van Bluehost met inloggegevens voor je hostingcontrolepaneel. Daar kun je je zakelijke e-mailaccounts en andere instellingen beheren.

2. Maak uw gratis persoonlijke e-mailadres aan

Navigeer naar de E-mail sectie in het hosting account dashboard en klik op de E-mail account toevoegen tab. Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord van je e-mailaccount in en klik op de knop Account aanmaken . Bluehost zal het e-mailaccount aanmaken en je hiervan op de hoogte stellen.

3. Maak verbinding met de e-mailserviceprovider van uw voorkeur

Nadat u uw gratis gepersonaliseerde e-mailaccount hebt gemaakt, kunt u deze koppelen aan een e-mailprovider van derden, zoals Gmail. Dit doe je om je domein-gebaseerde e-mail te gebruiken met de tools en voordelen die e-mailproviders bieden. Je kunt bijvoorbeeld je gepersonaliseerde e-mailadres verbinden met Google workspace zodat je toepassingen zoals Google doc en Google spreadsheet kunt gebruiken met die e-mail.

Voor deze stap-voor-stap handleiding gebruiken we Gmail. Hier lees je hoe je te werk gaat:

Log in op je Gmail-account en selecteer Bekijk alle instellingen in het tandwielmenu in de rechterbovenhoek.

Ga naar het tabblad Accounts en importeren en klik op Een e-mailaccount toevoegen.

Er wordt een nieuw venster geopend waarin je het e-mailadres invoert dat je zojuist hebt gemaakt en vervolgens op Volgende klikt.

Typ je volledige zakelijke e-mailadres en Bluehost-wachtwoord in de velden gebruikersnaam en wachtwoord.

Je hebt nu je Bluehost e-mailadres gekoppeld aan Gmail, waardoor je e-mails kunt doorsturen van je Bluehost e-mailadres naar je Gmail-map. Je zult echter wel Gmail moeten updaten als je e-mails wilt versturen vanaf je Gmail adres. Bluehost zal je vragen of je dit wilt instellen. Klik op Volgende nadat je “Ja” hebt geselecteerd.

Vervolgens wordt u gevraagd om uw e-mailadres te verifiëren. Zodra je je e-mailadres en Gmail-wachtwoord opnieuw hebt ingevoerd, stuurt Gmail een verificatiecode naar je Bluehost e-mailadres.

Klik op je Bluehost-account op E-mailbeheer en selecteer Inbox weergeven. Kopieer de verificatiecode en plak deze in het juiste veld in Gmail, klik vervolgens op Verifiëren. Dat zou je uitgaande mail moeten configureren.

Laatste gedachten

De eerste indruk is alles. Hoe potentiële klanten je zien, bepaalt hoe succesvol je merk zal zijn. Een aangepast e-mailadres zorgt niet alleen voor professionaliteit, maar stelt je gebruikers ook in staat om e-mails te ontvangen en te versturen die overeenkomen met je merk. Als je al een eigen domein hebt en betaalt voor hosting, kun je dat domein gebruiken voor je e-mailadressen.

Als je nog geen klant bent bij Bluehost, nodigen we je uit om meer te leren over onze hostingpakketten. Wij bieden een verscheidenheid aan plannen voor alle gebruikers, waaronder shared hosting, WordPress hosting en meer!

  • Minal is de directeur Brand Marketing bij Bluehost. Met meer dan 15 jaar zakelijke ervaring in de technologie-industrie streeft ze ernaar oplossingen en inhoud te creëren die voldoen aan de behoeften van een klant. Ze is een hondenmoeder en een voorstander van kalenders.

Meer informatie over Redactionele richtlijnen van Bluehost

Longest running WordPress.org recommended host.

Save up to 75% on hosting for WordPress websites and online stores. Try risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Schrijf een reactie

Tot 75% korting op hosting voor WordPress websites en webshops