Mensen zijn op zoek naar antwoorden op hun problemen en je hebt misschien wel de beste oplossing ter wereld, maar als mensen je niet kunnen vinden of ze vinden je website wel, maar kunnen er niet gemakkelijk doorheen navigeren, dan kun je net zo goed niet eens een site hebben.
Het optimaliseren van uw website helpt mensen uw bedrijf sneller te vinden en maakt het voor de bots gemakkelijker om u te indexeren en te rangschikken, zodat u hoger in de SERP’s verschijnt. U kunt er zeker van zijn dat uw concurrentie er al alles aan doet om bovenaan de pagina’s met zoekresultaten te komen, dus u moet ervoor zorgen dat uw website net zo efficiënt werkt. En zelfs als uw site veel bezoekers ontvangt, ziet u dan gunstige conversies?
Als u niet het verkeer of de conversies ziet die u zou moeten zien, is het misschien tijd om uw site uit te kammen en verbeteringen aan te brengen.
Hier zijn 7 dingen die u kunt doen om uw website nu te verbeteren:
#1 Focus op gebruikerservaring
Tegen 2020 zal de ervaring van een klant belangrijker zijn dan de prijs of het product als het gaat om het kiezen van het ene merk boven het andere.
Zelfs als u nog niet klaar bent om een merkexpert in te huren, is er een schat aan informatie beschikbaar over het verbeteren van de gebruikerservaring, dus doe er uw voordeel mee. Bekijk artikelen, berichten en e-books voor onderzoek dat aantoont wat digitale consumenten tegenwoordig verwachten, vooral in uw vakgebied. Dat betekent dat u ervoor moet zorgen dat de laadtijd van uw pagina zo dicht mogelijk bij 2 seconden ligt (en sneller zou geweldig zijn), kleuren moet gebruiken die resoneren met uw doelgroep, het ontwerp van uw startpagina moet opschonen en uw links en knoppen moet testen op functionaliteit.
Als u wilt weten wat uw bezoekers frustreert, besteed dan wat tijd aan uw website vanaf de andere kant van het glas. Probeer een aankoop te doen, stuur een vraag naar uw klantenservice (en meet de reactietijd) en lees uw inhoud met een kritische blik. Je zult misschien verrast zijn door de dingen die je leert. UserFocus raadt u aan een bruikbaarheidstest uit te voeren.
#2 Moderniseer uw pagina’s
Als je een website hebt die enkele jaren oud is, is het tijd voor een update. Frisse, actuele inhoud geeft een signaal af dat u de tijd en middelen investeert om de concurrentie voor te blijven.
Vervang verouderde foto’s door nieuwe afbeeldingen, voeg een of twee video’s toe (welkomstvideo, productdemo, tutorial) werk leiderschapsprofielen bij, plaats relevant nieuws uit de branche en investeer in een aantal epische blogposts die bewijzen dat u de go-to-expert in de branche bent. Kortom, laat uw bezoekers zien dat u een innovatief en “in-the-know” bedrijf bent over alles wat belangrijk is voor uw klanten.
Wist u dat de gebruikers van vandaag de voorkeur geven aan scrollende webpagina’s (in plaats van verschillende pagina’s waarop u in een vervolgkeuzemenu moet klikken)? Time.com zagen een daling van 15% in bouncepercentages toen ze overschakelden naar oneindig scrollen. Controleer dus elk detail: inhoud, kleur, lettertype, enz. Uw bezoekers moeten uw informatie ontvangen in een naadloos geïntegreerd pakket dat gemakkelijk te navigeren en te verkennen is.
#3 Draai je analytische tools uit
Elke website heeft tegenwoordig backoffice-analyses, dus er is geen excuus om niet te weten wat er aan de hand is met de prestaties van uw site. En uw webhostingpartner biedt waarschijnlijk ook eigen tools. De Google Analytics Wheelhouse heeft tools om u te helpen diep in de gegevens te graven om te ontdekken wie uw website bezoekt, waar ze vandaan komen, welke pagina’s ze bezoeken en hoe lang ze op uw site blijven.
Investeer een paar uur in het verkennen van deze verborgen schat, want deze inzichten kunnen gegevens omzetten in bruikbare informatie die u kunt gebruiken om de gebruikerservaring te verbeteren, de betrokkenheid te vergroten en de klikfrequenties te verbeteren. Bekijk deze lijst met 11 beste analysetools voor uw website.
#4 Maak een duidelijke call-to-action
Uw inhoud moet overtuigend zijn en het maken van een geweldige Call To Action (CTA) is absoluut noodzakelijk. De CTA is het laatste deel van uw bestemmingspagina, nieuwsbrief of blogpost waar u de lezer binnenhaalt nadat u hun aandacht voor het hele artikel heeft getrokken. Een goed geschreven call-to-action kan de doorslaggevende factor zijn tussen een lezer en een klant. Studies tonen zelfs aan dat e-mails met een krachtige CTA krijgen 371% meer klikken dan e-mails zonder CTA.
Vertel je verhaal op een manier die je lezers ertoe aanzet de specifieke actie te ondernemen die je wilt dat ze doen. Knoppen moeten duidelijk uitleggen wat er voor de lezer in zit en waarom Nu onmiddellijk is het moment om de volgende stap te zetten. Elk bedrijf heeft zijn eigen doelen, maar consumenten zijn op zoek naar een reden om een relatie met jouw bedrijf op te bouwen. Maak uw CTA persoonlijk en rijk aan voordelen, of u nu hoogwaardige leads wilt genereren of websitebezoekers wilt motiveren om uw producten te kopen.
#5 Beheers SEO
U weet waarschijnlijk al dat het bouwen van een website die verkeer aantrekt en solide leads genereert, afhankelijk is van SEO-inhoud die de paginarangschikking verhoogt. Het kan overweldigend zijn om de “logica” achter de juiste plaatsing van zoekwoorden te leren, tags en koppen te maken en koppelingsstrategieën in uw voordeel te gebruiken. Dit blauwdruk van MOZ is een paar jaar oud, maar het bevat nog steeds relevante en waardevolle informatie over het creëren van uw eigen SEO-strategie om hogerop te komen op de ladder van de zoekrangschikking.
Je hoeft echter niet helemaal opnieuw te beginnen. Als u goed geschreven inhoud op uw site heeft, kunt u uw bestaande tekst optimaliseren met WordPress-plug-ins die het proces vereenvoudigen. Er zijn tientallen plug-ins die verschillende voordelen bieden, van het identificeren van long-tail zoekwoorden met lage concurrentiescores maar een hoog conversiepotentieel tot plug-ins die videominiaturen toevoegen aan pagina’s met zoekresultaten. Bekijk deze lijst met WordPress SEO-plug-ins voor inspiratie.
#6 Heroverweeg uw contentmanagementsysteem
Veel eigenaren van kleine bedrijven gebruiken nog steeds “transactiegerichte” CMS-technologie. Om eindgebruikers van websites de “beste” ervaring te bieden (en ervoor te zorgen dat uw site functioneel is voor beheerders), kunt u overwegen over te stappen op een scenariogestuurde aanpak. Deze aanpak negeert transacties niet; In plaats daarvan speelt software in op wat er echt toe doet: hoe de technologie elke dag wordt ingezet.
Als u niet zeker weet hoe u het meeste uit uw CMS kunt halen, of als u zich nog in de ontwikkelingsfase van de website bevindt, lees dan de feiten over het vinden van een best passend CMS van Theresa Regli bij INC.
#7 Mobiliteit motiveren
Vorig jaar, toen Google aankondigde dat ze een op mobiel gericht label aan de zoekresultaten zouden toevoegen om de gebruikerservaring te verbeteren, raakten marketeers en SEO-professionals in paniek. Maar het is niet zo moeilijk om de mobiliteitsuitdaging aan te gaan. Google wil gewoon dat mensen websites kunnen vinden die leesbaar zijn op mobiele apparaten.
Volgens Google komen webpagina’s in aanmerking voor hun “mobielvriendelijke” label zolang ze:
- Vermijd niet-mobielvriendelijke software (zoals Flash)
- Gebruik goed leesbare lettertypen waarop niet hoeft te worden ingezoomd
- Zorg ervoor dat het ontwerp voorkomt dat u horizontaal hoeft in te zoomen of te scrollen
- Plaats schakels met voldoende ruimte eromheen om gemakkelijk te tikken
Om ervoor te zorgen dat uw website voldoet aan de criteria “mobielvriendelijk”:
- Test pagina’s met hun mobielvriendelijke test
- Lees de mobiele handleiding voor webmasters over het maken (of verbeteren) van uw website
- Identificeer belangrijke mobiliteitsproblemen op elke pagina met het rapport Mobiele bruikbaarheid
- Lees meer over het gebruik van mobielvriendelijke sjablonen via de handleiding voor software van derden (zoals WordPress of Joomla)
Het optimaliseren van je website hoeft niet overweldigend te zijn. U kunt vandaag nog stappen ondernemen om de gebruikerservaringen te verbeteren en de zoekpositie te verbeteren. En een eenvoudige stap die u kunt nemen, is ervoor te zorgen dat uw webhostingpartner de tools heeft om uw bedrijfspagina’s 24/7 zonder onderbreking van stroom te voorzien. Als je een betere hostingservice nodig hebt, kijk dan eens Bluehost voor ongeëvenaarde klantenservice en budgetvriendelijke servicepakketten.