Elk klein bedrijf wil een website die bezoekers verblindt, hen een boeiend verhaal vertelt en dit met geloofwaardigheid en vertrouwen levert. Veel gesprekken over het bouwen van de ultieme website richten zich op esthetiek (hoe de site eruitziet en aanvoelt). De visuele impact van een site is ongelooflijk belangrijk, maar uiterlijk is niet alles.
Relevantie is wat goede sites onderscheidt van geweldige sites, en dat betekent dat u uw klanten moet begrijpen. Om een klantgericht bedrijf te zijn, moet je de wereld door de ogen van je klant zien en je website daarop aanpassen. Begin met jezelf vier vragen te stellen.

1. Wie zijn uw kopers?

Maak dit niet te ingewikkeld, maar identificeer twee of drie van uw meest voorkomende kopersprofielen. Documenteer wat u over hen weet, inclusief hun kerninteresses of zorgen. Dit wordt veel belangrijker naarmate u uw berichten en website verfijnt.

2. Wat bracht hen bij jou?

Wat heeft waarschijnlijk hun interesse in uw website gewekt? Waren ze aan het zoeken naar kortingstermen in een productcategorie? Luxe termen? Concurrenten? Hebben ze dringend behoefte aan jouw product of dienst, of zijn het eerder passieve, opportunistische shoppers? Dit varieert per kopersprofiel, maar als u wat tijd besteedt aan het doordenken van deze scenario’s, kunt u dit nuttige inzichten geven.

3. Welk apparaat gebruiken ze?

Het is waardevol om na te denken of uw doelgroepen meer of minder mobiel zijn. Doelgroepen die u vinden en interactie hebben met uw site op een mobiel apparaat, kunnen andere behoeften of actuele onderwerpen hebben die moeten worden aangepakt dan doelgroepen die u vinden via desktop- of laptopapparaten. Het is ook de moeite waard om te overwegen of het publiek meerdere apparaten gebruikt tijdens hun reis, mogelijk eerste onderzoek doet via een desktop- of laptopcomputer, maar reageert op promoties of last-minute winkelt op een mobiel apparaat.

4. Wat is voor hen het belangrijkst?

Rekening houdend met al het bovenstaande, evalueert u wat het belangrijkst is voor elk van uw kopersprofielen met betrekking tot uw product of dienst. Het kan gaan om prijs, veiligheid, betrouwbaarheid, gemak of een andere factor. Het kan duidelijk verschillen tussen verschillende soorten kopers, maar dit is de basis voor uw berichtgeving aan elke groep.

Bouw uw site rond verhalen

Elk kopersprofiel zal reageren op een uniek verhaal. Uw site moet het meest relevante verhaal aan elke bezoeker leveren. Op veel websites kunnen gebruikers een profiel identificeren en door die selectie door de site navigeren. Dit werkt hand in hand met product- of dienstgerichte navigatie en kan u onderscheiden van concurrenten met websites die alleen lijsten en beschrijvingen van producten of diensten bevatten. Plaats de waarde die u biedt in een context die uw klanten zullen begrijpen.
Klantgerichtheid betekent dat u de tijd neemt om uw klanten te begrijpen, wat ze willen, wat ze nodig hebben en hoe wat u doet in hun leven past. Neem de tijd om ze te begrijpen, verweef die inzichten in uw site en u zult van een middelmatige site iets fantastisch maken.

  • Bluehost is a leading web hosting solutions provider specializing in WordPress. Trusted by over 5 million WordPress users, Bluehost simplifies the process of building, growing, and managing successful websites and online stores on WordPress. Our comprehensive suite of WordPress solutions combines expert guidance, powerful tools and unmatched expertise for effortless website creation.
    Since 2003, Bluehost has been offering reliable domain name registration and website hosting services, helping users establish a strong online presence. Seamlessly integrated with WordPress, our hosting solutions deliver exceptional reliability, speed and security.

Meer informatie over Redactionele richtlijnen van Bluehost

Longest running WordPress.org recommended host.

Save up to 75% on hosting for WordPress websites and online stores. Try risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Tot 75% korting op hosting voor WordPress websites en webshops