Vraag een eigenaar van een klein bedrijf naar zijn of haar nummer 1 prioriteit, en het antwoord zal waarschijnlijk de groei van het bedrijf zijn.
Onder de talloze marketingtechnieken die beschikbaar zijn om bedrijven te helpen uitbreiden, zijn promoties een onmisbaar hulpmiddel. Promoties zijn er in alle soorten en maten – van de klassieke buy one, get one (BOGO) tot kortingen op verzending. Als ze effectief worden uitgevoerd, kunnen ze een snelle impact hebben op uw bedrijf, bestaande klanten ertoe aanzetten extra aankopen te doen en een belangrijk mechanisme worden voor het werven van nieuwe klanten.
Dus waarom heb je er geen?
Het blijkt dat dit soort aanbiedingen een slechte reputatie hebben. Hier zijn drie veelvoorkomende misvattingen over het uitvoeren van een promotie.

Mythe 1: Het maakt een product of dienst goedkoper.

Promoties hoeven de perceptie van uw product of dienst niet goedkoper te maken, maar het is belangrijk om de stijl en het type van uw promotie af te stemmen op de aard van uw bedrijf. Benchmark andere bedrijven in uw categorie voor ideeën en zorg ervoor dat het aanbod en de manier waarop het aanbod aan uw klanten wordt geleverd, consistent is met uw publiek.

Mythe 2: Je moet de boerderij weggeven.

De beste promoties zijn aantrekkelijk voor consumenten, maar ook logisch voor het bedrijf. Effectieve promoties vereisen geen “gekke” prijzen of enorme weggeefacties. Als ze goed worden gedaan, kunnen promoties opwindend zijn voor consumenten en een positieve invloed hebben op de bedrijfsresultaten.

Mythe 3: Promoties zijn een gedoe.

Sterke promoties zouden niet ingewikkeld moeten zijn; Ze moeten voor consumenten gemakkelijk te begrijpen zijn en even gemakkelijk uit te voeren aan uw kant. Kortingsbonnen, aanbiedingscodes, gebundelde productsets en op tijd gebaseerde promoties kunnen enkele van de gemakkelijkste mechanismen zijn om ervoor te zorgen dat uw promo probleemloos verloopt.
Dus hoe kunt u ervoor zorgen dat uw promoties daadwerkelijk resultaten opleveren? Hier zijn vier manieren om aan de slag te gaan.

Wees overtuigend

De kern van goede promotie is een aantrekkelijk aanbod. Wat als aantrekkelijk kwalificeert, is altijd een beetje subjectief, maar het aanbod moet door potentiële consumenten als aantrekkelijk worden ervaren en waarschijnlijk een snelle reactie veroorzaken. Een promotie met veel reclame erachter, maar een zwak aanbod zal waarschijnlijk ondermaats presteren. Vaak is het nuttig om aanbiedingen te socializen met een kleine subset van klanten, zelfs op een informele manier, om feedback te verzamelen en het optimale aanbod voor uw hele publiek vorm te geven.

Maak verbinding met je kern

Er moet een duidelijk verband zijn tussen het type promotie dat u uitvoert en wat uiteindelijk uw bedrijf drijft. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat u een deal aanbiedt voor uw vlaggenschipproducten of -diensten die levenslange waarde en loyaliteit stimuleren. Zelfs in situaties waarin u promoties in uw periferie-aanbod kunt testen, moet er een strategische visie zijn om klanten verbinding te laten maken met uw kernactiviteiten.

Meng het door elkaar en test het vaak

Promoties zijn van nature van korte duur, wat een zekere mate van vrijheid biedt. De bedrijven die het meest effectief zijn met promoties mixen het hele jaar door en bieden het hele jaar door verschillende producten en diensten op verschillende manieren aan om te zien wat het beste werkt. De sleutel is om te experimenteren, verschillende benaderingen uit te proberen, de resultaten te meten en uw promoties continu te optimaliseren.

Overdrijf het niet

Goede promoties werken, maar het gevaar bestaat dat er ‘aanbiedingsmoeheid’ ontstaat, waarbij klanten merken dat er altijd een verkoop plaatsvindt, als je ze te vaak uitvoert. Dit kan kopers trainen om uw product of dienst niet te kopen, tenzij er een promotie plaatsvindt. Wees verstandig over de frequentie en duur van uw speciale aanbiedingen, zodat ze, nou ja, speciaal blijven.
De afhaalmaaltijd: promoties kunnen een belangrijke rol spelen in de groei van uw bedrijf als u zich richt op aantrekkelijke aanbiedingen, regelmatige tests en feedback van klanten.

  • Bluehost is a leading web hosting solutions provider specializing in WordPress. Trusted by over 5 million WordPress users, Bluehost simplifies the process of building, growing, and managing successful websites and online stores on WordPress. Our comprehensive suite of WordPress solutions combines expert guidance, powerful tools and unmatched expertise for effortless website creation.
    Since 2003, Bluehost has been offering reliable domain name registration and website hosting services, helping users establish a strong online presence. Seamlessly integrated with WordPress, our hosting solutions deliver exceptional reliability, speed and security.

Meer informatie over Redactionele richtlijnen van Bluehost

Longest running WordPress.org recommended host.

Save up to 75% on hosting for WordPress websites and online stores. Try risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Up to 61% off on hosting for WordPress websites and online stores