Hoewel iedereen een geweldige slogan of slogan herkent als ze er een zien (Apple: “Think Different”, Southwest Airlines: “Ding! Je bent nu vrij om door het land te bewegen”, en State Farm: “Als een goede buur is State Farm daar”), hebben maar weinig eigenaren van kleine bedrijven echt een concrete boodschapstrategie.
De sleutel tot contact met consumenten is het hebben van een kernboodschap die niet alleen de waarden van het merk onmiddellijk en effectief vertegenwoordigt, maar ook de wensen van de klant. En hoewel dit misschien eenvoudig klinkt, is er meer nodig om mensen te inspireren om actie te ondernemen (d.w.z. te reageren op uw bericht) dan alleen het bouwen van een website en het gooien van een paar keuzewoorden op een banner. Voordat u uw kernboodschap kunt delen, moet u het doel en de doelen begrijpen die uw merk drijven.
Van HingeMarketing: De boodschap van een merk “biedt de woorden die klanten en prospects helpen de waarde van een bedrijf (waarom het nuttig is) en waarden (waar het in gelooft) te begrijpen. Het verwoordt de belofte van het merk en stimuleert het verlangen naar de diensten van een bedrijf. Berichten kunnen verschillende vormen aannemen – een slogan, advertentieslogans, koppen – maar ze hebben allemaal een paar gemeenschappelijke kenmerken. Overtuigende merkboodschappen zijn altijd kort en brengen kritieke aspecten van het merk van een bedrijf over.”
Hier zijn drie belangrijke factoren om de kernboodschap van uw merk te verbeteren.

Regels voor beknoptheid

Heb je gehoord van de California Milk Processor Board (CMPB)? Niet veel mensen zullen zich de naam van dit bureau herinneren, maar bijna iedereen herkent hun beroemde slogan “Got Milk?” die deel uitmaakte van een campagne om mensen te motiveren om een gezondere drank dan frisdrank te kiezen. Interessant is dat CMPB niet probeerde hun merk te laten groeien; Ze wilden de natie gewoon inspireren om meer melk te drinken. Net als Nike’s “Just Do It!” slogan, resoneerde de “Got Milk?” boodschap op een krachtige manier met consumenten en overschreed het de traditionele grenzen van leeftijd, geslacht en sociale status.
Sleutelfactor #1 – Houd uw bericht kort. Uw slogan is als een Missie van Mini, maar als je je verhaal niet in vijftig woorden of minder kunt vertellen, verwacht dan niet dat je klanten kunnen achterhalen wie je bent en waarom ze je product of dienst nodig hebben. Een ander voordeel van het beknopt houden van de boodschap is dat consumenten eerder geneigd zijn pakkende slogans te delen met vrienden en collega’s, waardoor uw bereik via mond-tot-mondreclame wordt vergroot.

Het gaat niet om jou

Iedereen heeft die bekende break-up-regel gehoord: “Jij bent het niet, ik ben het.” Nou, als het gaat om het maken van slogans en slogans die hun doel raken, moet je dat omdraaien. Merkboodschappen gaan niet zozeer over het product of de dienst die u aanbiedt, maar over wat de consument nodig heeft en wil. Vergeet niet dat CMPB niet probeerde naamsbekendheid voor zichzelf op te bouwen, ze probeerden de natie te inspireren om melk te drinken, een generiek, vrij saai product dat door duizenden retailers wordt gedistribueerd. Voor een eigenaar van een klein bedrijf kan deze strategie betekenen dat hij een beroep doet op de wens van een consument om de veiligheid van zijn gezin te vergroten in plaats van het daadwerkelijke beveiligingssysteem voor thuis dat u probeert te verkopen, te verheerlijken.
Sleutelfactor #2 – Neem de tijd om je doelgroep te leren kennen. Doe je onderzoek. Prospects en klanten aanmoedigen om Vul online enquêtes in via je website en sociale platforms om dieper inzicht te krijgen in hun intrinsieke waarden. Let op hoe ze spreken en waar ze het over hebben.

Perceptie en emoties gaan vaak boven feiten en cijfers

De reis van de consument is persoonlijk en het is complex om slogans, slogans en koppen te maken die resoneren met uw publiek. De meeste besluitvormers van kleine bedrijven weten dat ze een mobielvriendelijke website en domeinnaam nodig hebben die het voor internetzoekers gemakkelijk maakt om ze te vinden, maar dan vergeten ze dat hun consumenten mensen zijn.
L’Oreal’s “Because You’re Worth It”-campagne (die op de lijst van bedrijven van HubSpot kwam dat echt de slogan vastlegde) richt zich op het verlangen van vrouwen om er mooi en begeerlijk uit te zien. Het marketingbureau ging recht naar de kern van het probleem en richtte zich op hoe het product gebruikers maakt voelen In plaats van de deugden aan te prijzen, zoals het verminderen van tekenen van ouderdom en onvolkomenheden, van de cosmetische lijn. De belofte achter de boodschap was krachtig: je bent de investering waard en je verdient het.
Emoties dwingen consumenten tot actie. Onderzoek naar het koopgedrag van consumenten toont aan dat mensen meningen over merkpersoonlijkheid ontwikkelen op dezelfde manier als ze persoonlijkheden bij andere mensen waarnemen. Het soort woorden, visuele beelden en verpakkingen dat wordt gebruikt bij het verwoorden van de kernboodschap van een merk werken samen om zowel de waarde als de waarden van een bedrijf over te brengen.
Sleutelfactor #3 – Met een factor 3:1 voor tv-reclame en 2:1 voor gedrukte media, beïnvloedt emotionele reactie op berichten de intentie van consumenten om meer te kopen dan inhoud. Doe een beroep op de emotionele zintuigen door duidelijk te verwoorden waarom mensen uw merk zouden moeten volgen – en zorg ervoor dat uw boodschap overbrengt wat er voor de koper in zit.

Begin bij de basis

Veel eigenaren van kleine bedrijven denken dat alleen de “Big Guys” de financiële middelen en toegang tot talent hebben om geweldige slogans en krantenkoppen te maken. Vaak verrast het succes van een nieuwe slogan zelfs de professionals. Nike-marketeers hadden nooit verwacht dat hun “Just Do It”-campagne zou aanslaan bij niet-atleten. En wie had zich kunnen voorstellen dat de “Got Milk”-campagne twee decennia zou duren? Het creëren van fantastische slogans begint met een duidelijk gedefinieerde boodschap en een investering van tijd in het leren kennen van uw doelgroep.
Dus ga je gang en bouw een website die mobielvriendelijk en volledig geoptimaliseerd is. Maar vergeet niet om te gaan zitten en wat tijd te besteden aan het nadenken over uw kernwaarden. Onthoud dat wat het beste werkt, beknopt, emotioneel geladen is en gericht is op de behoeften van de klant. Lees meer over wat een betrouwbare webhostingpartner leuk vindt Bluehost kan doen om u te helpen uw bedrijf te laten groeien.

  • Devin is Senior Event Marketing Manager voor het merk Bluehost. Hij is onze brand steward voor alles wat met Bluehost en WordPress te maken heeft. Je zult hem altijd Bluehost zien steunen op WordCamps over de hele wereld!

Meer informatie over Redactionele richtlijnen van Bluehost

Longest running WordPress.org recommended host.

Save up to 75% on hosting for WordPress websites and online stores. Try risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Tot 75% korting op hosting voor WordPress websites en webshops